tiistai 6. maaliskuuta 2012

Kukkien kieli

Ma 5.3.2012

Kukkien kieli

Hajuherne: kodikas onni 
Iiris: terveys, kunnioitus 
Jasmiini: rakastettavuus 
Kielo: onnellisuus, onnen paluu 
Kuusama: totuudellisuus 
Leimukukka: yhteenkuuluvuus 
Lemmikki: aito rakkaus, muistaminen 
Lilja: siveys, puhtaus 
Muratti: uskollisuus, kestävä avioliitto 
Myrtti: rakkaus 
Neilikka: syvä, puhdas rakkaus 
Orkidea: suloisuus 
Orvokki (sininen): uskollisuus 
Päivänkakkara: puhdassydämisyys 
Ruusu (keltainen): uskottomuus, mustasukkaisuus 
Ruusu (punainen): intohimoinen rakkaus 
Ruusu (valkoinen) - neitseys, puhtaus, ilo 
Tuhatkauno: viattomuus, puhtaus, jakaminen 
Tulppaani (punainen): rakkaudentunnustus, kosinta, uneksin Sinusta 



Kukan väri


Vaaleanpunainen: Olen rakastunut sinuun ja olen sinulle uskollinen.
Tulipunainen: Minä kaipaan sinua. Olen intohimoisesti rakastunut sinuun! Lahjoita rakkautesi minulle!
Oranssi: Toivon sinulle kaikkea hyvää. Ole varovainen, meillä on vihollisia ja meitä vakoillaan.
Vaaleansininen: Olen sinulle uskollinen kuoloon saakka.
Musta (tulppaani): Kaipaan kuolemaa yhdessä sinun kanssasi.
Vaaleankeltainen: En usko, että rakastat minua.
Valkoinen ja vihreä: Halveksin sinua.
Sininen ja vihreä: Minä rakastan toista.
Punainen ja vihreä: Rakkauteni sinuun on täysin toverillista.




Kukkien lukumäärä


1 kappale: Olet kaikkeni.
2 kappaletta: Haluan tavata sinut uudelleen.
3 kappaletta: Haluan olla kanssasi kahden.
4 kappaletta: Kunnioitan sinua, mutta en vielä rakasta sinua.
5 kappaletta: Rakastan sinua.
6 kappaletta: En usko lupauksiin./Pikaista paranemista.
7 kappaletta: Kosin sinua.
8 kappaletta: Olen ikuisesti sinun.
9 kappaletta: Kunnioitan sinua ja olen ystäväsi.
10 kappaletta: Haluan tehdä kaiken hyväksesi.
11 kappaletta: Olet aina ystäväni.
12 kappaletta: Selviämme vaikeuksistamme.
13 kappaletta: Minä vihaan ja halveksun sinua!
14 kappaletta: Olet kaikkeni.
15 kappaletta: Olet ansainnut kiitokseni ja kunnioitukseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit! Kiitos!

Jos kirjoitat Anonyymi-linkin kautta, laita kuitenkin nimimerkkisi!